Warszawa - Noc Muzeów 2017

Tym razem Noc Muzeów wypadła 20 maja. Ja postanowiłem spędzić ten wieczór spacerując ulicami Warszawy. Impreza w stolicy obfitowała w liczne atrakcje. Jakie miejsca udało mi się odwiedzić:

1. Park Miniatur Województwa Mazowieckiego
Bardzo ciekawa ekspozycja o której opowiem oddzielnie na blogu. Miło było posłuchać opowieści pracowników o dawnej Warszawie, której niestety już nie ma, a którą starają się przywrócić. Dodatkowo miałem okazję zobaczyć archiwalny film nakręcony podczas przelotu niemieckiego samolotu nad zbombardowanym we wrześniu 1939 roku miastem.


2. Dowództwo Garnizonu Warszawa
Przed budynkiem Dowództwa GW pokazy musztry, orkiestry wojskowej, prezentacje uzbrojenia. Wewnątrz sala pamięci w której odbywała się prezentacja zdjęć dawnej Warszawy wraz z komentarzem. Mnie najbardziej zaciekawiły księgi pamiątkowe wystawiane podczas różnych uroczystości przed Grobem Nieznanego Żołnierza.

 
 

3. Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego
Temu muzeum również poświęcę cały oddzielny wpis.


4. Polska Akademia Nauk - Pałac Staszica
Na zwiedzających czekała dobra zabawa wraz z Polskim Radiem.


5. Muzeum Historii Spółdzielczości
Troszkę trącające myszką muzeum prezentujące historię ruchu spółdzielczego w Polsce jeszcze w czasach zaborów.

 

6. Muzeum Utracone
To projekt mający na celu zapoznanie nas z zabytkami, które Polska straciła w czasie wojny. W ramach tego projektu na dziedzińcu Muzeum Narodowego odbywała się prezentacja kolejnego już filmu.


7. Muzeum Narodowe
Miałem okazję już wcześniej zwiedzić to muzeum, ale tym razem trafiłem do Galerii Sztuki Użytkowej. Ta część muzeum była dla mnie nowością, gdyż podczas wcześniejszych odwiedzin nie była ona dostępna.


Zainteresowanych zapraszam do odszukania na moim blogu wpisu dotyczącego tego muzeum.

8. Muzeum Wojska Polskiego
Dzięki otwarciu przejścia pomiędzy Muzeum Narodowym, a mieszczącym się w tym samym gmachu Muzeum Wojska Polskiego płynnie można było spacerować pomiędzy tymi dwoma instytucjami. Dotychczas miałem okazję tylko przespacerować się na zewnątrz oglądając skansen ciężkiego uzbrojenia. Tym razem wszedłem do wewnątrz i zachwyciłem się zgromadzonymi tutaj eksponatami.

 
 
 

Podobnie jak z Muzeum Narodowym zapraszam do odszukania na blogu wcześniejszego wpisu dotyczącego Muzeum Wojska Polskiego.

I na tym zakończyłem wyczerpującą noc.

Ale przy okazji: nieco spóźnione lecz szczere najlepsze życzenia dla wszystkich muzealników oraz dla ich placówek. Oby przybywało nam miejsc bogatych w ludzi z pasją i w eksponaty doceniane przez każdego zwiedzającego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz