Radomsko - Muzeum Regionalne

Muzeum regionalne w Radomsku mieści się w zabytkowym - pochodzącym z 1858-1859 roku - budynku  Ratusza. Powołane zostało do życia w 1970 roku i prezentuje historię miasta oraz wystawę etnograficzną. A mało kto wie, że Radomsko jest jednym z najstarszych miast w Polsce, gdyż prawa miejskie nadane zostały już w 1266 roku.



Mnie osobiście nie udało się niestety zobaczyć zbiorów zgromadzonych i prezentowanych w Muzeum. Podczas mojej wizyty trwał remont. Ale dzięki uprzejmości dyrekcji w gmachu Muzeum w połowie listopada 2015 roku uczestniczyłem w zlocie użytkowników internetowego forum Collections.pl. Forum to gromadzi osoby, które podobnie jak ja, mają jakiegoś "bzika" i żyłkę kolekcjonerską. Dzięki spotkanym tam osobom moja kolekcja biletów wzbogaciła się o wiele cennych pozycji, ale myślę, że jeszcze ważniejsza była możliwość spotkania, poznania i porozmawiania na różne kolekcjonerskie tematy z tak miłymi i nie mniej "zwariowanymi" ludźmi.

 

Dziękuję Przemkowi za zgodę na wykorzystanie powyższych zdjęć.

http://muzeum.radomsko.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz