Wrocław - Muzeum Pana Tadeusza

Przechowywany w Ossolineum rękopis "Pana Tadeusza" doczekał się godnej prezentacji. Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o otwarciu tego muzeum wyobraźnia podsunęła mi obraz udręczonych dzieciaków odwiedzających to miejsce w ramach wycieczek szkolnych. Ale zaintrygowany, pomimo tego wyobrażenia, sam też skierowałem swoje kroki do Kamienicy Pod Złotym Słońcem. Mocno zdziwiła mnie cena biletu wstępu, ale zapomniałem o tym już w drzwiach pierwszego pomieszczenia. Muzeum bowiem w sposób bardzo przyjemny dla odwiedzających połączyło tradycyjną ekspozycję muzealiów z multimediami. Kolejne sale przybliżają nam zarówno kontekst czasów w jakich powstawało dzieło, ale również to co samo dzieło opisuje. Jak wyglądała epoka w której powstawał "Pan Tadeusz", kim był jego autor, jak wyglądała droga do powstania dzieła, jak wygląda rękopis i jakie były jego dzieje, co jest treścią poematu, jakie znaczenie miał on w późniejszych czasach ... Na wiele z tych kwestii znajdziemy odpowiedź spacerując po salach muzealnych. No i nie bójmy się korzystać z multimediów. Co prawda nie wszystkie z nich są przyjazne i chcą z nami współpracować, ale i tak warto spróbować.
Drugą częścią muzeum są dwa gabinety: gabinet Jana i Jadwigi Nowak-Jeziorańskich oraz gabinet Władysława i Zofii Bartoszewskich.


 
 
 

https://muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz