Florencja - Muzeum Narodowe (Museo Nazionale del Bargello)

Średniowieczny pałac w którym mieści się Muzeum nie przyciągał mnie. Raczej nie miałem w planach zwiedzania tego miejsca, ponieważ kojarzyło mi się ono wyłącznie ze składnicą rzeźb. Ale zmieniłem swoje zdanie kiedy tu wszedłem i odkryłem jakie zbiory są w nim prezentowane.
Sam budynek zbudowano w 1255 roku. Początkowo mieścił się tu ratusz miejski, ale z czasem zamieniono go w więzienie i siedzibę szefa policji. Na wewnętrznym dziedzińcu pałacu aż do 1786 roku przeprowadzano egzekucje co powodowało, że nie cieszył się on dobrą reputacją. W 1865 roku po gruntownym remoncie pomieszczeń w pałacu ulokowano pierwsze we Włoszech Muzeum Narodowe. Dzisiaj znajduje się tutaj największa we Włoszech kolekcja rzeźby gotyckiej i renesansowej. Oprócz tego zobaczyć tu można przepiękne zbiory ceramiki, tkanin, wyrobów ze srebra i kości słoniowej.
Do najciekawszych i najcenniejszych eksponatów prezentowanych w Muzeum zalicza się m.in. dzieła:
- Michała Anioła: Pijany Bachus, Madonna z dzieciątkiem, Brutus, Apollo
- Donatella: Dawid, Św. Jerzy
- Filippo Brunelleschiego: Ofiara Izaaka
- Giambologniego: Merkury
Po zwiedzaniu muszę przyznać, że nie byłem przygotowany na tyle pięknych przedmiotów jakie mogłem tu zobaczyć.



http://www.bargellomusei.beniculturali.it/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz