Turyn - Pałac Madama (Palazzo Madama e Casaforte degli Acaja)

Kilka kroków od Pałacu Królewskiego w Turynie na Piazza Castello znajduje się inna rezydencja dynastii sabaudzkiej - Palazzo Madama. Pierwotnie była to średniowieczna forteca przebudowana z czasem do postaci zamku. Obecny wygląd pałacu jest jednak zasługą królowej wdowy Marii Krystyny oraz księżnej Marii Joanny Sabaudzkiej, które w XVIII wieku poprosiły o przebudowę i wzniesienie nowej, pięknej fasady. Co ciekawe zatrudniony do tego celu włoski architekt - Filippo Juovara - skupił się właśnie na fasadzie i wnętrzu pozostawiając tyły zamku w nie zmienionej postaci. Możemy więc od przodu podziwiać piękno i elegancję, a od tyłu średniowieczny zamek.
We wnętrzu pałacu mieści się obecnie Museo d’Arte Antica Civico. Zwiedzanie muzeum rozpoczyna się w podziemiach, gdzie zobaczyć można starożytne obiekty z czasów rzymskich i średniowiecznych, aby następnie przejść na parter i zobaczyć eksponaty z XV wieku i na piętro, gdzie znajdują się dzieła barokowe. Zwiedzanie kończy się na drugim piętrze, gdzie eksponowane są wyroby rzemiosła artystycznego.



https://www.palazzomadamatorino.it

2 komentarze:

  1. Odwiedzę to miejsce. Nie wiedziałam o nim, chociaż na https://turyn.pl/ czytałam już, co warto zwiedzić w Turynie, gdzie zjeść i gdzie znaleźć nocleg. Muszę wynająć auto i objechać cały Piemont.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Turynie jest wiele miejsc wartych zwiedzania. Niestety byłem tam krótko i nie wszystko udało mi się zobaczyć.
      Część obiektów nie została również przeze mnie zaprezentowana, gdyż nie mam biletów :)
      Mam nadzieję, że Pani odwiedzając to miejsce zobaczy dużo więcej niż ja.
      A Pałacu nie sposób ominąć, gdyż znajduje się na trasie spacerów turystów i przyciąga uwagę swoją fasadą.

      Usuń