Warszawa - Muzeum Domków dla Lalek

1 czerwca 2016 roku otwarło swoje drzwi dla zwiedzających wyjątkowe i magiczne miejsce - Muzeum Domków dla Lalek. Mieści się ono w zakamarkach Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Aby je odnaleźć należy wejść na wewnętrzny dziedziniec Pałacu tuż obok Sali Kongresowej. Inicjatorką powstania Muzeum jest Pani Aneta Popiel-Machnicka, która od 2006 roku kolekcjonuje i restauruje domki dla lalek. Obecnie w Muzeum zobaczyć można ponad 130 domków urządzonych ze smakiem i gustem. A że pochodzą one z różnych zakątków Polski, Europy i świata to różnorodność ich wyglądu niejednokrotnie zachwyca i zadziwia. Obok domków dla lalek można tu również zobaczyć inne budynki dla lalek: poczty, szpitale, szkoły. Dosyć zadziwiającą częścią ekspozycji są lalki i budynki sakralne, służące do zabawy w ślub, chrzest lub pogrzeb. Ale chyba mniej zaskakujące jest to, że tego rodzaju zabawki wywodzą się z Włoch.
Pomimo, że mam już swoje lata i bardziej ciągnie mnie to samochodzików niż lalek, z ogromną przyjemnością wkroczyłem w świat zabawek zwyczajowo przypisywanych dziewczynkom. I byłem zaskoczony, że nie byłem jedynym mężczyzną oglądającym ekspozycję i jak zauważyłem nie byłem jedynym mężczyzną któremu się tu podobało.

Edit 2022: Muzeum zmieniło swoją lokalizację, dzieląc się na dwa miejsca. Obecnie eksponaty zobaczyć można na Starym Mieście, przy czym ja polecam skupić swoją uwagę na Oddziale Głównym, gdyż tam znajdują się najpiękniejsze domki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz