Poznań - Muzeum Narodowe - Muzeum Instrumentów Muzycznych

Poznańskie Muzeum Instrumentów Muzycznych powstało w 1945 roku. Podwaliną do jego powstania była kolekcja 80 instrumentów przekazana przez pierwszego kustosza tego miejsca p. Zbigniewa Szulca. Powiększając się na przestrzeni kolejnych lat możemy dziś poszczycić się trzecim co do wielkości tego rodzaju muzeum w Europie. Dodatkowo jest to także jedyne takie muzeum w Polsce. Obecnie posiada przeszło 2,5 tys. eksponatów pochodzących z większości kontynentów świata. Brakuje tylko eksponatów z Australii i obu biegunów. Zwiedzając ekspozycję nie tylko przenosimy się geograficznie, ale także czasowo. Najstarsze eksponaty pochodzą bowiem sprzed 3000 lat. Rozpoczynając zwiedzanie warto w kasie Muzeum upomnieć się o przewodnik multimedialny rozszerzający wiedzę o poszczególnych instrumentach poprzez dodatkowe informacje, zdjęcia detali, a także przykłady dźwiękowe. Ja niestety nie wiedziałem o takiej możliwości i przyszło mi spacerować po muzeum przyglądając się tylko eksponatom. Niestety domyślam się jak wiele straciłem poprzez swoją niewiedzę. Ekspozycja zajmuje trzy piętra, ale mnie najbardziej zainteresowała sala wypełniona fortepianami oraz orientalne instrumenty z Indii, Iranu, Chin i Japonii.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz